onsdag 29 februari 2012

Februari

Tiden bara rusar iväg och jag har ingen aning om vart den tar vägen!
När Melvin var korrigerat 4 månader, augusti 2009 då kändes de som ett självklart val att börja arbeta mina helger. Jag tyckte de var skönt att komma ut bland folk och prata annat än bebisar, och jag kände att jag uppskattade min mammaledighet mycket mer. Så känner jag inte denna gången. Och visst finns de massor med faktorer som gör att de inte är samma sak denna gången. Förra gången tillbringade vi 14 veckor på sjukhuset och den första tiden hemma var väldigt isolerad, begränsad med besök och vi var begränsade med vad vi kunde hitta på.
Jag hade innan bestämt mig att jag skulle börja jobba mina helger när Minna var 4 månader. För att spara lite dagar så vi kan ha långa ledighet under sommar och jul med barnen i några år framöver. Så nu har jag jobbat min första helg. Och jag kände varken innan eller efter att de var sådär skönt att göra det. :) Men men, jag ska inte gnälla, jag har ju valt de själv :)

Tiden går så otroligt fort denna gången, jag upplevde de aldrig så när Melvin var liten.
Minna har nu ätit gröt ett par gånger, i början tyckte hon de var svårt att greppa tekniken, men har börjat göra det nu. Hon skrattar och ler när man pratar med henne, de bästa som finns är att vara i fokus och att alla ska gärna prata eller bära runt på henne. När hon var mindre satt hon gärna i sin babysitter, nu vill hon helst vara i famnen om de är möjligt. Men jag har en hel del andra saker jag behöver göra så jag skämmer inte bort henne trots allt :) Alla saker hon greppar åker direkt in i munnen å leksaker är roligt att leka med :)

Melvin är inne i en period där allt är varför? Från början tänkte jag att jag skulle försöka förklara allt och inte bara svara därför. Men det går inte, varför tar aaaallldrig slut :)! Man kan bli lite tokig ibland ;)
Han är även börjat med att så fort han ska berätta något så säger han, jo, men att du vet........
Han är väldigt klok vår son, och snappar upp det mesta. Kör man hem till mormor och morfar/ farmor och farfar, utan att tala om de kan han känna ingen de bilvägen. :)
På fredag är det dags för en koll av ögonen efter all syrgas behandling Melvin hade när han var liten.
Jag kommer ihåg när vi var på sista kollen, och de första jag säger till Henke när vi går ut därifrån är; Jaha, ska jag behöva gå å oroa mig över detta i 2 år???Nu har dessa 2 år gått utan att jag oroat mig varje dag ;)

Jag har under hösten utbildat mig till bröllopskoordinator och har precis startat upp ett företag, Bröllopsarrangören. I helgen väntar bröllopsmässa i Kalmar, så bli så spännande. Hemsidan kommer att läggas upp om kort, håll utkik. brollopsarrangoren.se (Plockar inte full mammaledighet, vilket gör de möjligt att jobba med företaget samtidigt.)
Roligt att skotta snö med en egen snöskyffel!

Trött kille somnade på stolen!

Tungan är gärna ute mycket :)

Börjar bli stark tjej!

Bada är härligt!


1 kommentar:

  1. Åh, vilka sötisar. Nu längtar jag extra mycket tills vi ses i påsk!

    SvaraRadera